Udsigten

Afd. Udsigten

I Børneunivers Nord, afd. Udsigten er vi normeret til ca. 76 børn i alderen 0-6 år, fordelt på 4 grupper - Trin 1 og 2 (Øst og Vest), som er vuggestuegrupper og Trin 3 (Nord og Syd), som er børnehavegrupper.

Visionen i Udsigten er, at vi vil inkludere børn fra 0 - 6 år i trygge, udviklingsstøttende og lærerige miljøer, hvor børnenes mulighed for optimal udvikling er i centrum. De pædagogiske rammer og den pædagogiske praksis, skal med ICDP som udgangspunkt til stadighed udvikles, så de giver mulighed for udviklende, forpligtende og differentierede fællesskaber.

Udsigten skal være et udviklingsorienteret, innovativt, og fagligt kvalitetsbevidst pædagogisk tilbud med engagerede medarbejdere og værdiorienteret ledelse.

I Udsigten ønsker vi at sikre børnene gode opvækstvilkår. Børnene skal mødes af ansatte der, i respekt for det enkelte barn, vejleder og udvikler barnet gennem nærvær og samvær. Rammen for dette er alsidige lege- og læringsmiljøer, hvor barnets medfødte nysgerrighed og behov for samhørighed understøttes. Børnene har krav på en pædagogisk kvalitet, der er kendetegnet ved, at de er aktive, har gode, nære relationer til andre mennesker, og at de har mulighed for at udvikle livsduelighed, livsmod og livsglæde.

Børnehuset Udsigten - Startside | Facebook