Afd. Fjelstrup

I Børneunivers Nord afd. Fjelstrup er vi normeret til 51 børn i alderen 0-6 år, fordelt på 3 grupper – vuggestue og 2 børnehavegrupper. Personalet består af pædagoger, medhjælpere, pædagogisk assistenter og en daglig pædagogisk leder.

Afd. Fjelstrup er pr 4. september 2023 kommet i nye lokaler, hvor vi er flyttet sammen med Fjelstrup skole, og nu er en del af Fjelstrup Børnecenter. Vores grundtanke er det gode børneliv, fra 0-13 år.

I afd. Fjelstrup finder vi børn i alderen 0-6 år. Vi har 3 store lyse grupperum, lyse og store gangarealer, hvor vi stræber efter at skabe et differentieret leg- og læringsmiljø, så rum og rammer kan favne barnets og børnegruppens behov, med mulighed for både fordybelse og stillesiddende leg, men også plads til bevægelse og vilde lege. For at støtte op omkring barnets udvikling, læring, trivsel og dannelse tillægger vi barnets egen nysgerrighed, personlige bidrag og lyst til at udforske verden stor værdi. I hverdagen er der derfor plads til at følge barnets spor, så barnet oplever at have en værdi i og for fællesskabet.

I afd. Fjelstrup skal børnene føle sig set, hørt og værdsat. Børnene skal møde personale som med udgangspunkt i ICDP er mentaliserende og formår at tilpasse sig barnets hensigter og kognitive niveau. Vi tror på at de voksnes evne til at indgå i relationer med børnene har en afsmittende effekt på måden børnene formår at indgå i relationer og sociale sammenhænge. Ydermere er den gode relation afgørende for at skabe en tryg base som barnet tør udforske verden ud fra.

Vores pædagogik tilrettelægges ud fra børnegruppen. Dette sikres via hverdagsevalueringer, hvor vi tager udgangspunkt i den virkelighed vi er en del af. På den måde fremmes børneperspektivet og fagligheden. Denne tilgang er med til at styrke kravet om pædagogisk kvalitet som indebærer, at der tages udgangspunkt i børneperspektivet.

Fjelstrup Børnehus - Startside | Facebook