Favrdal

Afdeling Favrdal

Velkommen til Børneunivers Nord, afd. Favrdal, som er normeret til 92 børn i alderen 0-6 år. Der er to huse på matriklen. ”I det lille hus” er der to vuggestuegrupper (Sol og Måne) primært for de 0-årige til 2,11-årige børn. ”I det store hus” er der to børnehavegrupper (Komet og Galakse) samt en storbørnsgruppe (Stjerne) med kommende skolebørn.

Favrdal er udviklingsorienteret og kendetegnet ved høj faglig kvalitet med indbydende lege og læringsmiljøer, der understøtter børnenes alsidige trivsel, udvikling, dannelse og læring.

Fællesrummene i begge huse er indrettet med innovative og tydelige legezoner. Lege- og læringsmiljøerne giver børnene mulighed for ro, fordybelse og kreativitet, hvilket forskningen antager som forudsætning for børnenes udvikling og læring.

Der er fast pædagogisk personale tilknyttet de enkelte grupper. Personalet er repræsenteret med både mandligt og kvindeligt pædagogisk personale, hvoraf der, som minimum, er to uddannede pædagoger på hver gruppe. Desuden har Favrdal kontinuerligt studerende, som er under uddannelse på pædagogudannelsen, tilknyttet dagtilbuddet. Det pædagogiske personale er optaget af og engagereret i seneste nyt i forhold til udvikling, forskningen og pædagogik indenfor 0 til 6-årige og er løbende på kompetenceudvikling. Dette understøtter ledelsen, som er kendetegnet ved værdibaseret ledelse.

Favrdal er et trygt, tillidsfuldt og fagligt dagtilbud, hvor alle børn er betydningsfulde i og for børnefælleskabet, blandt andet derfor er det pædagogiske personale optaget af Stærke fællesskaber og følger børnenes motivation og intentioner. Desuden er Favrdal kendetegnet ved en stærk evalueringskultur, hvor formålet er at højne kvaliteten på praksis i dag, så den bliver endnu bedre for børnene i morgen.

Barnet har krav på pædagogisk kvalitet, der er kendetegnet ved nære og varme relationer, og hvor barnet har mulighed for at udvikle livsduelighed, livsmod og glæde. Det pædagogiske personales grundlæggende mindset og pædagogiske arbejde er præget af en inkluderende og anerkendende tilgang. Dette skabes gennem de gode relationer, nærvær, omsorg, gode tilknytning og anerkendende interaktion mellem barnet, forældrene og det fagprofessionelle personale.

Børneunivers Nord - afdeling Favrdal - Home | Facebook